Fot;MUK |
Nowe linie
autobusowe, przystanki oraz bilety,
jednym słowem rewolucja-tak można podsumować III etap konsultacji społecznych
ws. komunikacji, prowadzonych przez Urząd Miasta Zgierza. Władze chcą wprowadzić
zmiany jeszcze w tym roku.
Piątkowe
spotkanie było już trzecim, przedostatnim etapem konsultacji społecznych ws.
zgierskiej komunikacji. Następny będzie podsumowaniem i opracowaniem
dotychczasowych postulatów mieszkańców oraz przedstawieniem planowanych rozwiązań.
Również wtedy zgierzanie będą mogli zabrać głos. Zmiany mają nastąpić w sierpniu,
tak aby od nowego roku szkolnego wszystko przebiegało sprawnie.
Do dziś udało się zrealizować elektroniczną
migawkę. Skorzystało z niej 8 tysięcy zgierzan, którzy od lutego mają również nowe
punkty doładowań. Ponadto dla mieszkańców osiedla Piaskowice-Aniołów udało się
uruchomić kursy zjazdowe i dojazdowe. Na razie jest ich tylko 12.
Władze
Zgierza oraz Miejskie Usługi Komunikacyjne chcą przeprowadzić prawdziwą
rewolucję. Mają powstać dwie nowe linie
nr 7 i 11. Powrót ‘siódemki’ na trasę ucieszy mieszkańców ulic Dubois, Rembowskiego
i osiedla Okrzei, bo tam jest największe zapotrzebowanie na autobus. 11
zostanie uruchomiona jeśli rozmowy z Wójt Gminy Zgierz zakończą się pozytywnie.
Barbara Kaczmarek chce połączyć Jedlicze, Grotniki oraz Ustronie ze Zgierzem.
Oczywiście Gmina ponosiłaby część kosztów z utrzymaniem linii. Wprowadzony
ma być bilet 24-godzinny, a niektóre
kursy ‘jedynki’ będą pośpieszne. Takie rozwiązanie sprawdza się np. w
Warszawie. Szybka jedynka ma
ułatwić dojazd z Osiedla 650-lecia na Dworzec Kolejowy. Wyjściem naprzeciw potrzebom
zgierzan będzie również powstanie jednego, wspólnego
biletu na liniach 6 i 51. Na razie trwa liczenie potoków pasażerskich. W
maju mają się odbyć pierwsze merytoryczne rozmowy z łódzkim ZDiTem. Planowane
jest uruchomienie nowej formy zakupu biletów MPay. Nie trzeba będzie mieć internetu czy pobranej aplikacji w telefonie.
Bilet nabędziemy dzwoniąc pod wskazany numer. Na przełomie maja i czerwca zacznie
się montowanie nazw przystanków na
wiatach autobusowych. Skutkiem wszystkich podjętych działań będzie również zmiana rozkładu jazdy, który zostanie
dopasowany do tramwajów i Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Mieszkańcy zgłosili do tej
pory ponad 100 uwag, głównie dotyczących rozkładu jazdy i siatki komunikacyjnej.
Były też takie dotyczące m.in. kontrolerów biletów-powiedziała Kierownik MUK
Iwona Boberska.
Na
piątkowym spotkaniu padało wiele uwag. Emerytowana zgierzanka zgłosiła problem
zbyt małej ilości kursów na linii nr 5 w godzinach 10-14, a tym samym problemu
dostania się na rehabilitację. Dodała również, że kierowcy często nie
podjeżdżają na zatoczkę przy 1 maja/Piłsudskiego, co utrudnia starszym osom korzystanie z
komunikacji. Proszę się przejechać z
emerytami-skwitowała.
Mieszkańcy
ulicy Aleksandrowskiej skarżyli się na brak połączeń w niedziele i ogólna słaba
komunikacje ich osiedla z pozostałymi częściami Zgierza. Zastępca Prezydenta
Bohdan Bączak odpowiedział, że Burmistrz
Aleksandrowa chciał całkowitej likwidacji ‘dwójki’. Po długich i trudnych rozmowach udało się ją utrzymać w
dni robocze. Pojawiło się pytanie o wiaty przystankowe na Placu J.
Kilińskiego. Głos zabrał Prezydent Miasta Przemysław Staniszewski, który poinformował
o przebyciu już wszystkich skomplikowanych procedur. Na najbliższej sesji Rady
Miasta, czyli 28 kwietnia będą dokonywane przesunięcia w budżecie Miasta tak
żeby zakupić osłony na wiaty.
Zamiast
kupowania nowych pojazdów przewidywane są remonty dotychczasowych. Przewoźnik
na podstawie podpisanej umowy musi we wszystkich autobusach zamontować klimatyzację,
do tej pory założył w ponad połowie.
Przewodnicząca
Rady Osiedla Piaskowice-Aniołów Ewa Zielińska stwierdziła, że z Radą nie są
konsultowane zmiany komunikacyjne dokonywane na Osiedlu.
Pytała
się dlaczego tylko 12 kursów zjazdowych i dojazdowych zatrzymuje się na Wiosny
Ludów, a nie wszystkie.
Pojawił
się również pomysł aby zorganizować pętle autobusową na terenie fabryki „Adrian”.
Sama właścicielka jest tym bardzo zainteresowana. Niestety podwójna ciągła uniemożliwia skręt pojazdów w lewo-odpowiedział
Bączak. Podkreślił, że Ta linia (2-red.), to nasz sukces, bo mogliśmy jej w ogóle
nie mieć oraz dodał jesteśmy za zwiększeniem
kursów do Strykowa i Aleksandrowa, jesteśmy otwarci na propozycje.
Konsultacje
podsumował Radny Jakub Filipowicz. Wszystkie zmiany w komunikacji pociągną ze
sobą nowe wydatki, a budżet Miasta nie
jest z gumy, a emeryci mają dużo czasu i mogą się dostosować do rozkładu jazdy.
Rewolucja w Komunikacji! Nowe linie, bilety.
Reviewed by zgierzmoimmiastem
on
12:00:00
Rating:
Brak komentarzy: